Betona doğrudan tespit yapılarak çalışan TPS 08 ray bağlantı sistemi Gürmak Demiryolu firması tarafından kent içi hafif raylı balastsız hatlar için yüksek yolcu sirkülasyonu olan metro hatları için tasarlanmıştır. Tasarım metro projelerinde oluşan yüksek yatay ve dikey kuvvetler dikkate alınarak yapılmıştır.
Sistemin tüm bileşenlerinde kullanılan metal, plastik ve elastik bileşenlerden oluşan parçalar firmamız fabrikalarında üretilmektedir.
Kullanım Alanı | Kentiçi raylı sistemler, Beton Yol (Slab Track) |
Aks yükü | ≤ 26 t |
Hız | ≤ 250 km/h |
Minimum Kurp Çapı | ≥ 80 m |
Yükseklik Ayarı | +30mm |
Yanal Ayar (Ekartman Ayarı) | ± 10 mm |
Yorulma Testi Skl 21 | 2,5 mm |
Statik Elastikiyet (Ray Padi) | ≥ 16 kN/mm |
Ray Boyuna min. Direnç | 10 kN EN 13146-7 |
Elektriksel Direnç | ≥ 5 kΩ EN 13146-5 |
Burulma Direnci | ≥ 9 kN EN 13146-1 |
Sistem Tasdiki, Onayı (EN Karşılığı) | EN 13481-5 |
Lejant
HRS: Hafif Raylı Sistem
KH: Konvansiyonel Hat
SİSTEM ONAYLARI
Gürmak TPS08 ray bağlantı sistemi, Münih Teknik Üniversiteden sistem tasdiki yapılmış olup, Türkiye’de yaygın şekilde kullanılmaktadır.
Farklı ray tiplerine ve gereksinimlere özel çözümler bulunmaktadır.
REFERANSLAR
SİSTEM İÇERİĞİ
SKL 21 | Kıskaç |
SS 36 220 | Tirfon |
ULS 7 | Besleme Rondelası |
GAK 12 | Açı Kılavuzu |
GDÜ 26 | Dübel |
ZW 1015 | Ray Pedi |
TPS08-54-40 | Taban Plakası |
KPK-02 | Plastik Kapak |
UYGUN RAY TİPİ
İNDİRMELER